Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
References
- Arikunto, S. (2017). Pengembangan Instrumen Penelitian dan penilaian Program. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
- Depdiknas (2004). Kurikulum 2004 Standar Kompetensi Mata Pelajaran Matematika Sekolah Menengah Pertama dan Madrasah Tsanawiyah. Jakarta: Depdiknas.
- Dirckinck-Homfeld, L. (2009). Innovation of Problem Based Learning through ICT : Linking Local and Global Experiences. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT), 5(1), 3–12.
- Faoziyah, N. (2019). STEM Berbasis PBL untuk Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah dan Motivasi Belajar. Tesis tidak dipublikasikankan, Bandung, Pasca Sarjana UNPAS.
- Heriawan, D. & Senjay, (2012). Metodologi Pembelajaran. Banten: Lembaga Pembinaan dan Pengembangan Profesi Guru (LP3G).
- Hohenwarter, Markus, & Preiner. (2007). Incorporating Geogebra Into Teaching Mathematics at The Colledge Level. Proceedings of ICTCM. Boston, MA.
- Lachner, A., Weinhuber, M., & Nuckles, M. (2019). To Teach or Not to Teach The Conceptual Structure of Mathematics? Teacher Undervalue The Potential of Principle-Oriented Explanations. Contemporary Educational Psychology, 58(March), 175-185. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2019.03.008
- Nadhifah, G. & Afriansyah E. A. (2016). Peningkatan Kemampuan Pemecahan Masalah Siswa dengan Menerapkan Model Pembelajaran Problem Based Learning dan Inquiry. Jurnal “Mosharafa”, Vol.5, No.1, 33-44.
References
Arikunto, S. (2017). Pengembangan Instrumen Penelitian dan penilaian Program. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Depdiknas (2004). Kurikulum 2004 Standar Kompetensi Mata Pelajaran Matematika Sekolah Menengah Pertama dan Madrasah Tsanawiyah. Jakarta: Depdiknas.
Dirckinck-Homfeld, L. (2009). Innovation of Problem Based Learning through ICT : Linking Local and Global Experiences. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT), 5(1), 3–12.
Faoziyah, N. (2019). STEM Berbasis PBL untuk Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah dan Motivasi Belajar. Tesis tidak dipublikasikankan, Bandung, Pasca Sarjana UNPAS.
Heriawan, D. & Senjay, (2012). Metodologi Pembelajaran. Banten: Lembaga Pembinaan dan Pengembangan Profesi Guru (LP3G).
Hohenwarter, Markus, & Preiner. (2007). Incorporating Geogebra Into Teaching Mathematics at The Colledge Level. Proceedings of ICTCM. Boston, MA.
Lachner, A., Weinhuber, M., & Nuckles, M. (2019). To Teach or Not to Teach The Conceptual Structure of Mathematics? Teacher Undervalue The Potential of Principle-Oriented Explanations. Contemporary Educational Psychology, 58(March), 175-185. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2019.03.008
Nadhifah, G. & Afriansyah E. A. (2016). Peningkatan Kemampuan Pemecahan Masalah Siswa dengan Menerapkan Model Pembelajaran Problem Based Learning dan Inquiry. Jurnal “Mosharafa”, Vol.5, No.1, 33-44.