Lompat ke isi halaman
  • Navigasi Utama
  • Isi Utama
  • Bilah Samping
  • Cari
  • Login
  • Daftar
##common.pageHeaderLogo.altText## Pasundan Journal of Mathematics Education : Jurnal Pendidikan Matematika
  • Terkini
  • Arsip
  • Tentang Kami
    • Contact
    • Tentang Jurnal Ini
    • Penyerahan Naskah
    • Author Guidelines
    • Editorial Board
    • Pernyataan Privasi

Tentang Jurnal

Pasundan Journal of Mathematics Education (PJME) : Jurnal Pendidikan Matematika  is a high-quality open-access peer-reviewed research journal that is published by the Institute of  Universitas Pasundan. Pasundan Jurnal Of Mathematics Education (PJME) : Jurnal Pendidikan Pendidikan Matematika is providing a platform that welcomes and acknowledges high-quality empirical original research papers about education written by researchers, academicians, professionals, and practitioners from all over the world. All submitted manuscripts will be reviewed first by an editor and then evaluated by a minimum of two International Reviewers through a double-blind review process. This process guarantees the quality of manuscripts published in the journal.

Please read this guideline carefully. Every manuscript submitted in PJME (Pasundan Journal of Mathematics Education: Jurnal Pendidikan Matematika) ought to follow the writing guidelines. If the manuscript does not meet the author guidelines or written in a different format, the article will BE REJECTED. Only submitted manuscript that meets the PJME (Pasundan Journal of Mathematics Education: Jurnal Pendidikan Matematika) format will be processed further. Before submission, please make sure that your paper is prepared using the journal paper template. The authors must refer to the PJME (Pasundan Journal of Mathematics Education: Jurnal Pendidikan Matematika) template for writing format and style (Please download and use as a template for the initial manuscript submission).

  1. Beranda
  2. Arsip
  3. Vol 3 No 1 (2013): Pasundan Journal of Mathematics Education : Jurnal Pendidikan Matematika

Terbitan ini sudah terpublikasi dalam bentuk cetak pada 31 Mei 2013. Proses quick submitt dilakukan untuk melengkapi data dalam ojs jurnal kami.

DOI: https://doi.org/10.23969/pjme.v3i1

Diterbitkan: May 30, 2020

Articles

Pengaruh Pembelajaran Berbasis Masalah Terbuka Pada Kemampuan Representasi Beragam Matematis Siswa Sekolah Menengah Pertama

10.23969/pjme.v3i1.2481
Mokhammad Ridwan Yudhanegara
PDF

Pembelajaran Kontekstual Untuk Mengembangkan Kemampuan Komunikasi Dan Pemecahan Masalah Matematika Siswa Sekolah Menengah Pertama

10.23969/pjme.v3i1.2482
Iyam Maryati
PDF

Penggunaan Model Pembelajaran Kooperatif Type Tgt (Teams Games Tournament) Untuk Meningkatan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Peserta Didik

10.23969/pjme.v3i1.2483
Nana Hasanah
PDF

Perbandingan Model Pembelajaran Kooperatif Think Pair Square (Tps) Dengan Student Team Achievment Divission (Stad) Untuk Meningkatkan Kemampuan Komunikasi Matematika Siswa Pada Pokok Bahasan Himpunan

10.23969/pjme.v3i1.2484
Dewi Saraswati
PDF

Penerapan Model Pembelajaran Think Pair Share Dengan Menggunakan Power Point Beranimasi Dalam Upaya Meningkatkan Motivasi Dan Kemampuan Pemecahan Masalah Bagi Siswa Smp

Heni Hendayani
PDF

Penerapan Pembelajaran Reciprocal Teaching Untuk Meningkatkan Kemampuan Kominikasi Matematis dan Kemandirian Belajar Siswa

Dwi Rahmayani
PDF

Penerapan Pembelajaran Kooperatif Kepala Bernomor Terstruktur Untuk Peningkatan Kemampuan Komunikasi Matematik Siswa Smp

Atikah Nurbayanti
PDF

ACCREDITATION

make_a_submission

Make a Submission

Template of Manuscript

people

People

 Editorial Team

 Reviewer Team

 Contact us

policies

 

Policies

 Journal History

 Focus and Scope

 Publication Ethics

 Indexing and Abstracting

 Peer Review Process

 Publication Frequency

 Digital Preservation

 Open Acces Policy

 Withdrawal of Manuscript

 Author Fees

 Plagiarism Policy

 Correction and Retraction

 Revenue Source

submission_ok

Submission

 Author Guidelines

 Reviewer Guidelines

 Copyright Notice

 Privacy Statement

issn

ISSN REGISTERED IN

E-ISSN :  2722-7219 (ONLINE)

ISSN    : 2089-2055 (PRINT)

mou

MOU AGMI and I-MES

 

            

template

Template PJME (New)

 

call_centre

Call Center/helpdesk PJME

Call Center PJME

Informasi

  • Untuk Pembaca
  • Untuk Penulis
  • Untuk Pustakawan

Bahasa

  • English
  • Bahasa Indonesia

statcounter

 

View My Stats

flagcounter

Flag Counter

Ver 1.4 : openjournaltheme.com Themes by Openjournaltheme.com