Lompat ke isi halaman
  • Navigasi Utama
  • Isi Utama
  • Bilah Samping
  • Cari
  • Login
  • Daftar
##common.pageHeaderLogo.altText## Pasundan Journal of Mathematics Education : Jurnal Pendidikan Matematika
  • Terkini
  • Arsip
  • Tentang Kami
    • Focus and Scope
    • Tentang Jurnal Ini
    • Penyerahan Naskah
    • Author Guidelines
    • Dewan Editor
    • Pernyataan Privasi

Tentang Jurnal

Pasundan Journal of Mathematics Education (PJME) : Jurnal Pendidikan Matematika was founded in collaboration with Pasundan University,  Indonesian Mathematics Teachers Association (AGMI) and Indonesian Mathematics Educators Society (I-MES). It presents new ideas and significant developments in mathematics education. It seeks to reflect the diversity of research problems in this field and the various methods used to study them. It deals with didactic, methodological, and pedagogical topics, rather than specific programs for teaching mathematics. Within this range, PJME is open to all research approaches. The emphasis is on high-level articles of more than local or national interest. All submitted manuscripts will be reviewed first by an editor and then evaluated by a minimum of two International Reviewers through a double-blind review process. This process guarantees the quality of manuscripts published in the journal.

  1. Beranda
  2. Arsip
  3. Vol 3 No 1 (2013): Pasundan Journal of Mathematics Education: Jurnal Pendidikan Matematika
Terbitan ini sudah terpublikasi dalam bentuk cetak pada 31 Mei 2013. Proses quick submitt dilakukan untuk melengkapi data dalam ojs jurnal kami.

DOI: https://doi.org/10.23969/pjme.v3i1

Diterbitkan: Mei 30, 2020

Articles

Pengaruh Pembelajaran Berbasis Masalah Terbuka Pada Kemampuan Representasi Beragam Matematis Siswa Sekolah Menengah Pertama

10.23969/pjme.v3i1.2481
Mokhammad Ridwan Yudhanegara
PDF

Pembelajaran Kontekstual Untuk Mengembangkan Kemampuan Komunikasi Dan Pemecahan Masalah Matematika Siswa Sekolah Menengah Pertama

10.23969/pjme.v3i1.2482
Iyam Maryati
PDF

Penggunaan Model Pembelajaran Kooperatif Type Tgt (Teams Games Tournament) Untuk Meningkatan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Peserta Didik

10.23969/pjme.v3i1.2483
Nana Hasanah
PDF

Perbandingan Model Pembelajaran Kooperatif Think Pair Square (Tps) Dengan Student Team Achievment Divission (Stad) Untuk Meningkatkan Kemampuan Komunikasi Matematika Siswa Pada Pokok Bahasan Himpunan

10.23969/pjme.v3i1.2484
Dewi Saraswati
PDF

Penerapan Model Pembelajaran Think Pair Share Dengan Menggunakan Power Point Beranimasi Dalam Upaya Meningkatkan Motivasi Dan Kemampuan Pemecahan Masalah Bagi Siswa Smp

Heni Hendayani
PDF

Penerapan Pembelajaran Reciprocal Teaching Untuk Meningkatkan Kemampuan Kominikasi Matematis dan Kemandirian Belajar Siswa

Dwi Rahmayani
PDF

Penerapan Pembelajaran Kooperatif Kepala Bernomor Terstruktur Untuk Peningkatan Kemampuan Komunikasi Matematik Siswa Smp

Atikah Nurbayanti
PDF

menukanannbar

 Editorial Team

 Screening for Plagiarism

  Peer-Review Policy

 Focus and Scope

 Publication Ethics

 User Rights

 Author Fees

 Author Guidelines

 Journal History

menukanantambahan

DOI MANAGEMENT BY :

 

mou

MOU AGMI dan I-MES

            

template

GUIDE FOR AUTHOR (GFA) : 

call_centre

Call Center PJME

similarity

SIMILARITY CHECKED BY :

indexing

INDEXING IN:

Logo Sinta  

 

Tutorial Akses Jurnal Indonesia OneSearch | Perpustakaan

 Home

citation

CITATION MANAGEMENT :

 

Informasi

  • Untuk Pembaca
  • Untuk Penulis
  • Untuk Pustakawan

Bahasa

  • English
  • Bahasa Indonesia

statcounter

 

View My Stats

issn

ISSN REGISTERED IN :

E-ISSN :  2722-7219 (ONLINE)

ISSN    : 2089-2055 (PRINT)

menukanan

SUBMISSION

FOCUS AND SCOPE

ETHIC STATEMENT

AUTHOR GUIDE LINES

PEER REVIEW PROCESS

OPEN ACCESS POLICY

COPY RIGHT NOTICE

EDITORIAL TEAM

REVIEWER

INDEXING

AUTHOR FEE

CONTACT

flagcounter

Flag Counter

Ver 1.4 : openjournaltheme.com Themes by Openjournaltheme.com