HUBUNGAN KREATIVITAS SISWA TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA KELAS IV SD NEGERI 243 PALEMBANG
DOI:
https://doi.org/10.23969/jp.v9i03.16382Keywords:
the relationship of student creativity to dance learning outcomesAbstract
The purpose of this study is to find out the relationship between student creativity and dance learning outcomes in grade IV of SD Negeri 243 Palembang. The research method used in this study is the quantitative correlation method. The data collection techniques used in this study are questionnaires, dance practice tests and documentation. The results of this study can be seen from data processing using the SPSS Version 26 application and Microsoft Office 2010, it can be concluded that there is a significant relationship between student creativity and dance learning outcomes in grade IV of SD Negeri 243 Palembang because it is based on the results of the calculation of the correlation of person product moment has a significance value of 0.000 < 0.05, therefore student creativity is an important factor in improving dance learning outcomes.Downloads
References
Bunyamin. (2021). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: UPT UHAMKA Press. Retrieved Januari 16, 2024, from http://repository.uhamka.ac.id/id/eprint/9961/1/Belajar%20dan%20Pembelajaran-CTK.pdf
Fitri, Y. M., & Mayar, F. (2019). Eksistensi Guru Dalam Mengembangkan Kreativitas Anak di TK. Jurnal Pendidikan Tambusai, 1230. Retrieved Februari 27, 2024, from https://jptam.org/index.php/jptam/article/download/347/311/663#:~:text=Menurut%20(Susanto%2C%202014)%20menyatakan,(5)%20berani%20mengambil%20resiko.
Lena, M. S., Iraqi, H. S., Santana, D., & Sari, W. K. (2023). Pengaruh Pembelajaran SBdP Terhadap Kreativitas Siswa Dalam Iimplementasi Kurikulum Merdeka Kelas IV UPTD SDN 02 Sarilamak. Jurnal Pendidikan dan Konseling, 5(3), 306. doi:https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i3.15583
Lestari, I., & Zakiah, L. (2019). Kreativitas Dalam Konteks Pembelajaran. Bogor: Erzatama Karya Abadi. Retrieved Mei 17, 2024
Nurfaizah, S., & Oktavia, P. (2020). Proses Pembelajaran Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Islam Anak Usia Dini, 2(1), 47. Retrieved Februari 17, 2024, from https://ejournal.stitpn.ac.id/index.php/assabiqun/article/view/621
Meilindya, Hera, T., & Riyoko, E. (2022). Hubungan Kkemandirian dan Kreativitas Terhadap Hasil Belajar Seni Rupa. Jurnal PAJAR (Pendidikan dan Pengajaran), 6(5), 1606. doi:http://dx.doi.org/10.33578/pjr.v6i5.8943
Mita, S., Lestari, E. T., & Irawani, F. (2023). Analisis Kreativitas Belajar Siswa Pada Pembelajaran Sejarah. Jurnal Sejarah, Budaya dan Sosial, 3(1), 35. Retrieved Februari 28, 2024, from https://fkkmk.ugm.ac.id/faktor-faktor-yang-mempengaruhi-kreativitas-mahasiswa/
Pratiwi, A. S., Respat, R., & Giyartini, R. (2020). Tari Egrang Batok di Sekolah Dasar. Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 7(3), 261. Retrieved Februari 28, 2024, from https://ejournal.upi.edu/index.php/pedadidaktika/article/download/26195/12941
Putri, D. A., & Desyandri. (2019). Seni Tari Dalam Peningkatan Rasa Percaya Diri Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Ilmu Pendidikan, 1(3), 187. doi:https://doi.org/10.31004/edukatif.v1i3.51
Setyaningrum, F., & Hutami, H. A. (2021). Pembentukan Kreativitas Mmelalui Pembelajaran SBdP Kelas IV Pada Materi melukis Di SD Muhammadiah Condongcatur. Jurnal Taman Cendekia, 5(1), 519. Retrieved Februari 19, 2024
Siswantari, H. (2020). Pandangan Islam Terhadap Seni Tari Di Indonesia (Sebuah Kajian Literatur). Jurnal Pendidikan dan Kajian Seni, 5(1), 11. doi:http://dx.doi.org/10.20527/jps.v5i1.8957
Sugiyono. (2021). Statistika Untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta, cv. Retrieved Januari 22, 2024
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Pendas : Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.