ANALISIS DAMPAK DARI PROGRAM MAHASISWA KAMPUS MENGAJAR ANGKATAN 6 DALAM PENINGKATAN KONDISI LINGKUNGAN SEKOLAH SD NEGERI 7 LAHAT
DOI:
https://doi.org/10.23969/jp.v9i03.17927Keywords:
campus teaching, learning environmentAbstract
The article discusses the Campus Student Teaching program, Generation 6, aimed at assessing its impact on the environmental conditions of SD Negeri 7 Lahat school. The research method used in this study is a qualitative descriptive approach. Data collection techniques include observation, interviews, questionnaires, and documentation. The results of this research indicate that the programs implemented by Generation 6 campus student teachers at SD Negeri 7 Lahat have a significant impact on the school and help improve the quality of the school environment. This is because of various activities such as creating reading corners, numeracy literacy trees, numeracy literacy posters, organizing libraries, decorating prayer rooms, making room name boards, creating herbal gardens, and collaborating with teachers to create engaging classroom learning materials.Downloads
References
Afrizal. (2014). Metode Penelitian Kualitatif Sebuah Upaya Mendukung Penggunaan Penelitian Kualitatif Dalam Berbagai Disiplin Ilmu. Jakarta: PT Rajagrafindo Persada.
Aji, R. H. (2020). Dampak Covid-19 Pada Pendidikan Di Indonesia: Sekolah, Keterampilan, Dan Proses Pembelajaran. SALAM: Jurnal Sosial Dan Budaya Syar-I , 5.
Dwi, F. O., Idris, M., & Aan, S. (2022, Juli). Tinjauan Historis Akulturasi Budaya Dalam Kuliner Palembang Sebagai Sumber Pembelajaran Sejarah. Jurnal Sejarah Dan Pembelajaran Sejarah , P. 33.
Idris, M., Dina, E. C., & Andi, R. S. (2019, Desember 2). Akulturasi Budaya Hindu-Budha Dan Islam Dalam Sejarah Kebudayaan Palembang. Jurnal Sejarah Dan Pendidikan Sejarah , Pp. 103-111.
Idris, M., Dina, E. C., & Andi, R. S. (2019, Desember 2). Akulturasi Budaya Hindu-Budha Dan Islam Dalam Sejarah Kebudayaan Palembang. Jurnal Sejarah Dan Pembelajaran Sejarah , P. 106.
Kemendikbud. (2021). Kementerian Pendidikan Kebudayaan, Riset Dan Teknologi Republik Indonesia. Repositori Institus , 3.
Nadia, A., Dessy, W., & Aldora, P. (2023). Analisis Peran Guru Dalam Penanaman Nilai Karakter Disiplin Siswa Sekolah Dasar Negeri 155 Oku. Innovative: Journal Of Social Science Research , 6.
Ririn, M., Idris, M., & Kiki, A. (2022). Pengembangan Media Permainan Ular Tangga dalam Pembelajaran IPS Siswa KelasIV SD Negeri 138 Palembang. Journal On Teacher Education , 4 (1), p. 55.
Rismayanti. (2019, September 1). Pengaruh Lingkungan Sekolah Terhadap Hasil Belajar Pendidikan Agama Islam Kelas X SMA Negeri 1 Enrekang Kabupaten Enrekang. Unismuh Makasar , P. 2.
Rosita, D. A., & Damayanti, R. (2021). Pelaksanaan Program Kampus Mengajar Perintis Pada Sekolah Dasar Terdampak Pandemi Covid-19. Prima Magistra: Jurnal Ilmiah Kependidikan , 43.
Sugiyono. (2021). Metode Penelitian Kuantitatif,Kualitatif, Dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono, P. D. (2022). Metode Penelitian Kuantitaf, Kualitatif Dan R & D. Bandung: IKAPI.
Tengku, A. M. (2021). Implementasi Pelaksanaan Program Kampus Mengajar Angkatan 1 Terdampak Pandemi Covid-19 (Studi Kasus SDS ABC Jakarta Utara). KSELERASI: Jurnal Ilmiah Nasional , 38.
Widiyono, A., & Dkk. (2021). Implementasi Merdeka Belajar Melalui Kampus Mengajar Perintis Di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Ke-SD-An , 102.
Widoyoko, E. P. (2016). Teknik Penyusunan Instrumen Penelitian. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Pendas : Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.