SYSTEMATIC LITERATURE REVIEW (SLR) : SERTIFIKASI DAN PERMASALAHANNYA
Keywords:
character education, discipline valuesAbstract
Character education in schools is education that includes values, manners, morals and also manners which have the aim of developing character values and the ability of all school members to make good or bad decisions, to be role models, to be able to maintain good things and Good. develop goodness in life. everyday life. Intellectual intelligence without good character and personality is useless. This study aims to examine literature reviews related to character education in elementary schools. The research method uses the SLR (Systematic Literature Review) method. Data collection was obtained by documenting related articles in similar research. The articles obtained and used in this study as many as 7 national journal articles can be obtained from the Google Scholar database using the publish or perish application. Based on research, in this era of globalization, a person's high morale is also one of the keys to success in building connections in the social world.Downloads
References
Baedhowi. 2009. Tantangan Profesionalisme Guru pada Era Sertifikasi. Naskah Pidato Pengukuhan Guru Besar UNS, tanggal 12 November 2009.
Haffid Abas dalam Kompas, Edisi 6 Oktober 2009.
Hasan, Ani M., Pengembangan Profesinalisme Guru di Abad Pertengahan, dalam http://researchengines.com/amhasan.html, diakses pada tanggal 25 Juli 2016
http://news.okezone.com/read/2015/rata-rata-nilai-ukg-di-bawah-standar, diakses pada tanggal 24 Juli 2016.
Ismunandar. Pelatihan Guru Menyiapkan Kurikulum 2013, dalam http://kemdikbud.go.id/kemdikbud/artikel-pelatihan-guru, diakses pada tanggal 25 Juli 2016
Janawi. 2012. Kompetensi Guru Citra Guru Profesional. Bandung: Alfabeta, 2012.
Karolina, Lesta. Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Tingkat Kemiskinan di Provinsi Jawa Tengah, dalam Jurnal Economia. Vol. 9 No.1. April 2013.
Kemendikbud Tegaskan Akta IV Sudah Tidak Dipakai, http://www.jpnn.com/,
diakses pada tanggal 25 Juli 2016
Kementerian Pendidikan Dan Kebudayaan, Buku Pedoman 1 Sertifikasi Guru dalam Jabatan Tahun 2016. Jakarta: Direktorat Jenderal Guru Dan Tenaga Kependidikan, 2016.
Kunandar. 2011. Guru Profesional Implementasi kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP) dan Sukses dalam Sertifikasi Guru. Jakarta: PT. RajaGrafindo Persada.
Mulyasa, E. 2011. Menjadi Guru yang Profesional; Menciptakan Pembelajaran yang Kreatif dan Menyenangkan. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya Offset.
_________. 2012. Standar Kompetensi dan Sertifikasi Guru. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya Offset, Cet. VI.
Muslich, Masnur. 2007. Sertifikasi Guru Menuju Profesionalisme Pendidik. Jakarta: Bumi Aksara.
Nurdin, Muhammad. 2008. Kiat Menjadi Guru Profesional. Yogyakarta: Ar-ruzz Media Group.
Peraturan Menteri Pendidikan No. 87 Tahun 2013 tentang Program Pendidikan Profesi Guru Prajabatan.
Rahmawati, Dwi. Hubungan antara Motivasi Berpestasi dan Persepsi Kepemimpinan Kepala Sekolah dengan Kinerja Guru; Studi pada Penerima Tunjangan Sertifikasi Guru. dalam eprints.ums.ac.id, diakses pada tanggal 24 Juli 2016.
Undang-undang Nomor 14 Tahun 2005 tentang Guru dan Dosen
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Pendas : Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.