MANAJEMEN MUTU TERPADU PADA PESERTA DIDIK SEBAGAI BIDANG GARAP MANAJEMEN PENDIDIKAN

Authors

  • Rejokirono Universitas Sarjanawiyata Tamansiswa
  • Mulyanto Universitas Sarjanawiyata Tamansiswa
  • Ade Irma Ratnaningsih SD Negeri 3 Kemudo

DOI:

https://doi.org/10.23969/jp.v9i1.12373

Keywords:

Management, Students, Educational Institutions

Abstract

Quality is a structured process to improve the output produced. Quality is the main agenda and the most important task and there are two things that need to be considered, namely quality and quantity. Many educational institutions expect success both in terms of quality and quantity of students. This research uses the Libray Research type of research. The data collection technique was obtained from comparing the results of various studies conducted by researchers in the field of integrated curriculum quality management as a field of educational management. The data analysis technique with data collection is to compare the results studies conducted by researchers. The results of research carried out using the comparative method are that implementation is influenced by the existence of empowerment in the field of management at the educational institution concerned with students. Student management is seen as part of overall school management. Process of managing all matters relating to students starting from the admission of students to the exit of students from a school, and in this case the concept of quality management in educational institutions is a way of managing all educational resources in order to produce appropriate educational services or even beyond customer needs

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abdillah, J. (2015). MANAJEMEN PENINGKATAN MUTU PESERTA DIDIK DI SMK MUHAMMADIYAH 1 PAGUYANGAN KABUPATEN BREBES. Institut Agama Islam Negeri Purwokerto.

Al Ghifary, A. (2019). MANAJEMEN PENGELOMPOKAN PESERTA DIDIK DALAM UPAYA PENINGKATAN MUTU LULUSAN DI MADRASAH TSANAWIYAH NEGERI (MTSN) BARITO UTARA. IAIN Palangkaraya.

Albab, U. S. et al. (2023). Manajemen Mutu Pendidikan dalam Meningkatkan Prestasi Peserta Didik di Madrasah Aliyah Negeri Kota Batu. Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 2(2), 98–106.

Arifin, B. (2018). Meningkatkan Mutu Pendidikan Melalui Manajemen Peserta Didik. Falasifa, 9(2).

Astuti, I. P. (2022). Manajemen Kurikulum dalam Peningkatan Mutu Lulusan Peserta Didik. Journal Of Education Research, 2(1), 148–161.

Christianto, A. (2021). MANAJEMEN PESERTA DIDIK DALAM PENINGKATKAN MUTU LULUSAN PADA MADRASAH DINIYAH HIDAYATUL MUBTADI’IN PAGOTAN. Institut Agama Islam Negeri Ponorogo.

Firdaus Akmal, Yusuf Salam, A. (2023). Strategi Pengembangan Manajemen Peserta Didik dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan di MTsN Padang Panjang. Indonesian Journal of Teaching and Learning, 2(3), 472–483.

Fitriyani, H. (2022). Manajemen Peserta Didik Dalam Meningkatkan Mutu Lulusan di MAN 1 Magelang. IAIN Kediri.

Juliansari, W. T. H. (2020). Manajemen Peningkatan Mutu Peserta Didik. Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, Dan Supervisi Pendidikan, 5(1), 175–190.

Maola, P. S. dkk. (2021). Revitalisasi Manajemen Peserta Didik dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan di Indonesia. Aulad: Journal on Early Childhood, 4(3), 99–106.

Nimasari, L. P. (2021). Manajemen Peserta Didik Dalam Meningkatkan Mutu Lulusan Di SMAN 1 Plemahan. IAIN Kediri.

Nurwahyudi. (2022). Penerapan Manajemen Mutu Peserta Didik dalam Pendidikan Islam. Jurnal Kajian Pendidikan Islam, 1(1), 2–11.

Nuryani, S. O. B. dan N. R. (2022). Pelaksanaan Manajemen Peserta Didik dalam Peningkatan Mutu Lulusan Peserta Didik di MTsN 1 Karawang. Jurnal Pendidikan Tambusai, 6(2), 16073–16080.

Purnama, W. J. dkk. (2023). PENERAPAN FUNGSI MANAJEMEN PESERTA DIDIK DALAM MENINGKATKAN MUTU LULUSAN DI SMPI YAQIN 01 MONTONG BATU BAWI. Jurnal Pendidikan, Ekonomi, Sosial, Dan Budaya, 1(1), 74–92.

Putera, R. P. (2021). MANAJEMEN PESERTA DIDIK DALAM UPAYA MENINGKATKAN MUTU LULUSAN SISWA DI MADRASAH ALIYAH NEGERI 4 KEDIRI. Institut Agama Islam Negeri Tulungagung.

Rahayu, A. S. (2020). Manajemen Peningkatan Mutu Peserta Didik (Penelitian di SMP Muhammadiyah 9 Kota Bandung). Universitas Islam Negeri Sunan Gunung Djati Bandung.

Rawis, C. dkk. (2021). Penerapan Manajemen M utu Terpadu dan Dampaknya di Sekolah D as ar Negeri Matungkas Kecamatan Dimembe Kabupaten Minahasa Utara. Jurnal Bahana Manajemen Pendidikan, 10(1), 79–84.

Setiawan, H. R. (2021). Manajemen Peserta Didik Upaya Peningkatan Kualitas Lulusan. UMSU Press.

Siahaan, A. dkk. (2023). Meningkatkan Mutu Pendidikan melalui Manajemen Peserta Didik. Jurnal Pendidikan Dan Konseling, 5(1), 3645–3651.

Solechan dan Aris Setiawan. (2021). Implementasi Manajemen Peserta Didik dalam Peningkatan Mutu Madrasah di MTs Raden Rahmat Selorejo Mojowarno. Jurnal Studi Kependidikan Dan Keislaman, 10(2), 191–202.

Subhan, M. dan D. S. (2023). Manajemen Peserta Didik dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan di Madrasah Muallimin Muallimat 6 Tahun Bahrul Ulum. Jurnal Pendidikan Islam Anak Usia Dini, 5(5), 1307–1323.

Downloads

Published

2024-01-21

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>