PENGARUH GAYA BELAJAR KINESTETIK TERHADAP ANAK BERKEBUTUHAN KHUSUS ADHD DI SEKOLAH DASAR
DOI:
https://doi.org/10.23969/jp.v8i2.9828Abstract
Every learner has a different learning style, and ADHD children are no exception. This study aims to explain the effect of kinesthetic learning styles on children with ADHD. This research uses a qualitative research design. The subjects of this study were students of SD Muhammadiyah 1 Bawean. This location was chosen because it has students with ADHD. The main problem studied in this study is how educators apply kinesthetic learning styles to children with ADHD special needs. The findings of this study are that educators apply kinesthetic learning styles by providing learning that involves students directly and designing outdoor learning.Downloads
References
Fendrik, M. (2022). Analisis Kecenderungan Gaya Belajar Siswa Sekolah Dasar. 4.
Gani, R. A. (2019). Gaya Belajar Kinestetik Siswa Tunarungu Berprestasi.
Handayani, I. N. (2019). Pendidikan Inklusif Untuk Anak Adhd (Attetention Defic Hyperactifity Disorder). 4, 291–302. Http://Ejournal.Uin-Suka.Ac.Id/Tarbiyah/Conference/Index.Php/Aciece/Aciece2
Isnaeni Saputri, F. (2016). Pengaruh Gaya Belajar Visual, Auditori, Dan Kinestetik Terhadap Prestasi Belajar Siswa.
Lestari, N. O., Tampubolon, S. M., & Patras, Y. E. (2015). Analisis Terhadap Pola Asuh Dan Gaya Belajar Siswa Berprestasi (Vol. 7).
Nurfadhilah, S., Prabandani, R. O., Rini, E. S., Putri, A. A., Handayani, S. S., Asshiddiq, A., & Awaliyah, S. (2021). Analisis Anak Berkebutuhan Khusus Ketunaan Adhd Di Sdn Petir 2 Kota Tangerang. In Yasin : Jurnal Pendidikan Dan Sosial Budaya (Vol. 1, Issue 2). Https://Ejournal.Yasin-Alsys.Org/Index.Php/Yasin
Nurfadhillah, S., Nurlaili, D. A., Syapitri, G. H., Shansabilah, L., Herni, N., & Dewi, H. (2021). Attention Deficit Hyperactive Disorder (Adhd) Pada Siswa Kelas 3 Di Sd Negeri Larangan 1. In Pensa : Jurnal Pendidikan Dan Ilmu Sosial (Vol. 3, Issue 3). Https://Ejournal.Stitpn.Ac.Id/Index.Php/Pensa
Nursaptini, N., Syazali, M., Sobri, M., Sutisna, D., & Widodo, A. (2020). Profil Kemandirian Belajar Mahasiswa Dan Analisis Faktor Yang Mempengaruhinya: Komunikasi Orang Tua Dan Kepercayaan Diri. Jurnal Pendidikan Edutama, 7(1), 85. Https://Doi.Org/10.30734/Jpe.V7i1.711
Rahmah, N. L. (2022). Analisis Gaya Belajar Siswa Pada Pebelajaran Ipa Kelas Iv Sd.
Sofia Syifa Ul Azmi, & Titis Ema Nurmaya. (2020). Peran Guru Pendamping Khusus Dalam Pembelajaran Terhadap Perilaku Inatensi Pada Anak Adhd Di Sd Budi Mulia Dua Panjen Yogyakarta. Saliha: Jurnal Pendidikan & Agama Islam, 3(1), 60–77. Https://Doi.Org/10.54396/Saliha.V3i1.37
Widodo, A. (2020). Penyimpangan Perilaku Sosial Ditinjau Dari Teori Kelekatan Bowlby (Studi Kasus Terhadap Anak Tenaga Kerja Wanita Di Lombok Barat). Entita: Jurnal Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial Dan Ilmu-Ilmu Sosial, 2(1), 35. Https://Doi.Org/10.19105/Ejpis.V1i2.3187
Widodo, A., Indraswati, D., Radiusman, R., Umar, U., & Nursaptini, N. (2020). Analisis Konten Hots Dalam Buku Siswa Kelas V Tema 6 “Panas Dan Perpindahannya” Kurikulum 2013. Madrasah: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Dasar, 12(1), 1–13. Https://Doi.Org/10.18860/Mad.V12i1.7744
Widodo, A., Rahmatih, A. N., Novitasari, S., & Nursaptini, N. (2020). Analisis Gaya Belajar Siswa Adhd (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) Di Madrasah Inklusi Lombok Barat. Jurnal Bidang Pendidikan Dasar, 4(2), 145–154. Https://Doi.Org/10.21067/Jbpd.V4i2.4434
Widodo, Arif. (2017). Analisis Nilai-Nilai Falsafah Jawa Dalam Buku Pitutur Luhur Budaya Jawa Karya Gunawan Sumodiningrat Sebagai Sumber Belajar Pada Pembelajaran Ips.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Pendas : Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.