ANALISIS KESULITAN DALAM BELAJAR PENDIDIKAN JASMANI OLAHRAGA DAN KESEHATAN (PJOK) KELAS II SDN KUNCIRAN 9 KOTA TANGERANG

Authors

  • Ferly Azalina Universitas Muhammadiyah Tangerang
  • Boy Dorahman Universitas Muhammadiyah Tangerang
  • Imam Muttaqijin Universitas Muhammadiyah Tangerang

DOI:

https://doi.org/10.23969/jp.v8i2.9686

Keywords:

difficulty learning, physical education/PJOK, SDN Kunciran 9 Tangerang City.

Abstract

This study aims to difficulty learning of PJOK for class II Students of SDN Kunciran 9, Kota Tangerang. This type of research is descriptive qualitative. The population subject in this study were all class II students at SD NEGERI KUNCIRAN 9 TANGERANG. this study using test, interview, and documentation methods. Data collections techniques using . The data analysis technique used is data reduction, data display and conclusions/verification. Based on the research result students learning difficulties in learning physical education/PJOK are factor students internal and students external.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ahmadi, & Supriyono. (2013). Psikologi Belajar. Jakarta: Rhineka Cipta.

Arifin, Z. (2011). Evaluasi Pembelajaran. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Armiyah. (2011). Pelaksanaan Proses Pembelajaran Penjaskesorkes Berdasarkan KTSP. di SD Negeri Sidobowo Kecamatan Patikeja Kabupaten Banyumas: Universitas Negeri Yogyakarta.

Ateng. (2005). Pendidikan Jasmani. Tangerang: Airlangga.

Baharuddin, & Wahyuni. (2015). Teori Belajar dan Pembelajaran. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.

Depdikbud. (2009). Undang-undang Sisdiknas Nomor 20 tahun 2003

Harjanto. (2011). Perencanaan Pembelajaran. Jakarta: Rhineka Cipta.

Husdarta. (2019). Sejarah dan Filsafat Olahraga. Bandung: Alfabeta.

Kosasih. (2014). definisi rencana pelaksanaan pembelajaran. repository unpas.

Kusumawati. (2015). Penelitian Pendidikan Penjaskesorkes. Bandung: Alfabeta.

Lexy. (2002). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Lutan, S. (2000). Mengajar Pendidikan Jasmani. Jakarta: Depikbud.

Mardiana. (2017). Pendidikan Jasmani dan Olahraga. http:www.ut.ac.id.

Mawardi. (2019). Instrumen Penelitian. Jakarta: Depikbud.

Mulyadi. (2010). Pengertian Kesulitan Belajar. Jakarta: Rhineka Cipta.

Mulyasa. (2007). definisi rencana pelaksanaan pembelajaran. repository unpas.

Mulyono. (2009). Pendidikan Bagi Anak Berkesulitan Belajar. Jakarta: PT. Rineka Cipta.

Nazir, M. (2005). Metode Penelitian. Bogor: PT. Ghalia Indonesia.

Qumarulah. (2015). Model Aktivitas Belajar Gerak Berbasis Permainan Sebagai Materi

Ajar Pendidikan Jasmani. Journal of Physical Education.

Rahayu. (2013). Strategi Pembelajaran Pendidikan Jasmani. Bandung: Alfabeta.

Rosnaningsih. (2013). Perencanaan Pembelajaran. Jakarta: El-nisa & Pupa Media.

Rusman. (2012). Belajar dan Pembelajaran Berbasis Komputer. Bandung: Alfabeta.

Siyoto. (2015). Dasar Metodologi Penelitian. Sleman: Literasi Media Publising.

Slameto. (2010). Faktor-faktor Kesulitan Belajar. Jakarta: Rhineka Cipta.

Sudjana. (2013). Media Pengajaran. Bandung: Sinar Baru Algensindo.

Sugihartono. (2013). Psikologi Pendidikan. Yogyakarta: UY Press.

Sugiyono. (2012). Metode penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta.

Sukmadinata, N. S. (2010). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Rosdakarya.

Supriyadi. (2018). Pelaksanaan Proses Belajar Mengajar Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan Pada Sekolah Dasar.

Suryobroto, A. S. (2004). Sarana dan Prasarana Pendidikan Jasmani. Yogyakarta: FIK UNY.

Syah, M. (2013). Psikologi Belajar. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.

Yuliawan. (2016). Pembentukan Anak Dengan Jiwa Sportif melalui Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan. Jurnal Sportif.

S. Sukmadinata, N. (2020). Metode Penelitian Pendidikan. PT. Remaja Rosdakarya Offset.

Slameto. (2020). Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhi. PT. Rineka Cipta.

Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta.

Downloads

Published

2023-09-28