PENGGUNAAN MEDIA PEMBELAJARAN INTERAKTIF BERBASIS ARTICULATE STORYLINE 3 PADA SISWA SD
DOI:
https://doi.org/10.23969/jp.v10i01.21980Keywords:
learning media, articulate storyline 3, interactive multimedia, literature review, elementary school learning mediaAbstract
This research aims to identify, obtain and examine the use of interactive learning media based on Articulate Storyline 3 among elementary school students. The method used in this research is the literature review method, starting with collecting information from articles, books and scientific works that are relevant to the research theme. Research results show that interactive learning media based on Articulate Storyline 3 helps students understand the material. Interactive media-based learning allows students to interpret or make their own conclusions about what they learn. The research results show that interactive learning media based on Articulate Storyline 3 plays an important role in the modern education process.Downloads
References
Amiroh. (2019). Mahir Membuat Media Interaktif Articulate Storyline. Yogyakarta: Pustaka Ananda Surva.
Juhaeni, dkk. (2021). Articulate Stprylien Sebagai Media Pembelajaran Interaktif Untuk Peserta Didik Madrasah Ibtidaiyah. Auladuna: Jurnal Pendidikan Dasar Islam, 8(2):150-159.
https://doi.org/10.24252/auladun a.v8i2a3.2021
Legina, Nadia., & Prima M. Sari. (2022). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Articulate Storyline Berbasis Keterampilan Berpikir Kritis pada Pembelajaran IPA bagi Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Pedagogy: Jurnal Penelitian dan Pengembangan Pendidikan, 9(3): 375-385.
https://doi.org/10.33394/jp.v9i3. 5285
Leztiyani, Indrawati. (2021). Optimalisasi Penggunaan Articulate Storyline 3 Dalam Pembelajaran Bahasa dan Sastra Indonesia. Jurnal Pendidikan Indonesia, 2(1): 24-
35.
Nasution, Friantona., & Umar Darwis. (2022). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Komputer Menggunakan Articulate Storyline 3 Pada Siswa Kelas IV Di SD Negeri
068074 Medan Denai.
EduGlobal: Jurnal Penelitian
pendidikan, 1(!): 45-54.
Nurmala, Siti., dkk. (2021). Pengembangan Media Articulate Storyline 3 pada Pembelajaran IPA Berbasis STEM untuk Mengembangkan Kreativitas Siswa SD/MI.
JURNALBASICEDU, 5(6): 5024-
5034.
https://doi.org/10.31004/basiced u.v5i6.1546
Ricca, Andar., & Lidia Simanihuruk. (2023). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Model Think Pair Share Berbasis Articulate Storyline Pada Tema 6
Subtema 1 Kelas IV Sekolah Dasar. Jurnal Handayam, 14(1): 54-67.
Rihani A. Luthfiani, dkk. (2022). Studi Literatur: Media Interaktif Ispring Suite Terhadap Hasil Belajar Peserta Didik Kelas V Sekolah Dasar. (JKPD) Jurnal Kajian Pendidikan Dasar, 7(2): 123-
131.
https://journal.unismuh.ac.id/ind ex.php/jkpd/article/view/7702/50 30
Setyaningsih, Sri., dkk. (2020). Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Articulate Storyline Terhadap Motivasi Belajar dan Hasil Belajar Siswa Pada Materi Kerajaan Hindu Budha di Indonesia. DIDAKTIS: Jurnal Pendidikan dan Ilmu Pengetahuan, 20(2): 144-156. https://doi.org/10.30651/didakti s.v20i2.4772
Sinta, N.A Ketut., dkk. (2021). Belajar Subtema 3 Lingkungan dan Manfaatnya dengan Pembelajaran Interaktif Berbasis Articulate Storyline 3. Mimbar PGSD Undiksha, 9(2): 211-219.Fariq, A.
(2011). Perkembangan dunia konseling memasuki era grobalisasi. Pedagogi, II Nov 2011(Universitas Negeri Padang), 255-262.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Pendas : Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.