ANALISIS RENDAHNYA KEMAMPUAN DASAR SISWA KELAS IV SDN 1 JLAREM BOYOLALI

Authors

  • Ajeng Putri Cahyani Universtias Muhammadiyah Tangerang
  • Moh. Iqbal Firdaus Universitas Muhammadiyah Tangerang
  • Imam Muttaqijn Universitas Muhammadiyah Tangerang

DOI:

https://doi.org/10.23969/jp.v8i2.9378

Keywords:

Student Skills, Basic Ability, English

Abstract

In this study, the researcher discussed the low level of basic English skills of fourth grade students at SDN 1 Jlarem, Boyolali. The purpose of this study was to find out what factors caused the low basic English proficiency of Grade IV students at SDN 1 Jlarem. This research method is a type of descriptive qualitative method in which the researcher describes and explains the results of the research using data collection techniques through observation, interviews and documentation. Using the snowball sampling method, the researcher obtained the qualification data of 15 fourth grade students at SDN 1 Jlarem Boyolali. From the results of observations, interviews and documentation, it was found that each child experienced different low English skills, regarding internal and external factors that caused their low basic English skills.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Cahyaningrum, Dewi;. (2017). Pembelajaran Bahasa Inggris Pada Konteks EFL: Pemancaatan Reciprocal Preeteaching Untuk Pembelajaran Keterampilan Menyimak dan Penguasaan Soft Skills. LINGUA, 17.

Dalman;. (2015). KETERAMPILAN MENULIS. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada.

Indrawati;. (2018). METODE PENELITIAN KUALITATIF. Bandung: PT Refika Aditama.

Izzah, Firda Nurul; dkk;. (2022). Analisis Faktor-Faktor Pemicu Turunnya Keaktifan Siswa Dalam Proses Pembelajaran Mata Pelajaran IPA di Masa Pandemi. PENSA E-JURNAL : PENDIDIKAN SAINS, 151.

Kusmayarti; Sri Endang;. (2020). PERSPEKTIF FURU MENGAJAR BAHASA INGGRIS KEPADA PEMBELAJAR MUDA (STUDI DESKRIPTIF DI SEKOLAH DASAR DI KUDUS). ELT, 96.

Librianty; dkk;. (2014). PENINGKATAN PARTISIPASI BELAJAR MELALUI METODE BERCAKAP-CAKAP PADA PEMBELAJARAN BAHASA INGGRIS. JURNAL PENDIDIKAN USIA DINI, 5.

Novitasari; dkk;. (2020). PENGEMBANGAN BIG BOOK UNTUK PENGAJAR BAHASA INGGRIS DI SEKOLAH TERPENCIL. JURNAL IKA, 373.

Ratminingsih; dkk;. (2016). EFEKTIVITAS MEDIA AUDIO PEMBELAJARAN BAHASA INGGRIS BERBASIS LAGU KREASI DI KELAS V SD. Jpi - Jurnal Pendidikan Indonesia, 28.

Sasmita, Ruwaiza;. (2018). Pengaruh Minat Belajar dan Disiplin Diri Terhadap Prestasi Belajar Bahasa Inggris (Survei Siswa SMPN di Kota Bekasi). INFERENCE: Journal of English Language Teaching, 72.

Sihabuddin;. (2019). Terampil BERBICARA dan MENULIS. Yogyakarta: Araska.

Sugiyono;. (2009). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Tanjung, Firima Zona; dkk;. (2016). Analisis Sarana dan Prasarana Sekolah Dasar Berdasarkan Tingkat Akreditasi di Kota Tarakan. JPI, 135.

Tarigan;. (2018). MENULIS SEBAGAI SUATU KETERAMPILAN BERBAHASA. Bandung: Angkasa.

Usman, Muhammad;. (2016). MODEL PEMBELAJARAN BAHASA INGGRIS PADA MATA KULIAH WRITING. Yogyakarta: CV BUDI UTAMA.

Wijaya, Iriani Kesuma;. (2015). Pembelajaran Bahasa Inggris di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra, 14.

Downloads

Published

2023-09-27