TRANSFORMASI BERPIKIR GEOMETRI KELAS 5 SD MELALUI MEDIA VR DI MUSEUM HOUSE OF SAMPOERNA

Authors

  • Novia Ayu Intan Pratiwi Universitas PGRI Adi Buana Surabaya
  • Feny Rita Fiantika Universitas PGRI Adi Buana Surabaya
  • Prayogo Universitas PGRI Adi Buana Surabaya

DOI:

https://doi.org/10.23969/jp.v10i02.23623

Keywords:

transformation of geometric thinking, VR media, house of sampoerna museum, elementary school education

Abstract

This study aims to evaluate the transformation of geometric thinking of 5th grade elementary school students in solving spatial problems using virtual reality media. This type of research is descriptive qualitative with an exploratory approach method. The data collection technique uses interviews, written tests, observations and documentation. The results of this study indicate a significant increase in the learning outcomes of 5th grade students of SDN Dr. Sutomo V/327 Surabaya in the subject of mathematics on spatial geometry.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Agusty, A. I. (2020). Millealab Media Pembelajaran Fisika Berbasis Virtual Reality untuk Mengajarkan Topik Pemanasan Global. Prosiding Seminar Nasional Fisika (SNF), 4(20), 104–110.

berpikir geometri.pdf. (n.d.).

BK, S. (2022). Pegertian Tes, fungsi tes, dan bentuk-bentuk tes. E-Jurnal, 2(1), 12–25.

FAUZI, S. N. M. (2021). PENERAPAN METODE MENGUBAH TEKS WAWANCARA MENJADI KARANGAN NARASI UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN BERBAHASA INGGRIS SISWA KELAS VIII A MTs NEGERI 2 PURBALINGGA SEMESTER GASAL TAHUN PELAJARAN 2019/2020. LANGUAGE : Jurnal Inovasi Pendidikan Bahasa Dan Sastra, 1(1), 1–13. https://doi.org/10.51878/language.v1i1.354

Fiantika, F. R., & Zhoga, E. F. E. (2021). Gamelan Sebagai Media Discovery Learning untuk Mengetahui Kemampuan Representasi Matematik Siswa. Jurnal Pendidikan Matematika Raflesia, 06(01), 16–38. https://doi.org/10.33449/jpmr.v5i4.11996

Hanindharputri, M. A., Iswahyuddin, B. A., & ... (2022). Strategi Branding Surabaya Sebagai Kota Bersejarah. … Desain Dan Aplikasi …, 5(2021), 388–396. https://eprosiding.idbbali.ac.id/index.php/senada/article/view/666

Oktiara, R. E., Lilik Indrawati, & Anggriani, S. D. (2021). Interpretasi Konsep Interior pada Tiga Ruang Museum House of Sampoerna Surabaya Berdasarkan Visualisasi Ruangan. JoLLA: Journal of Language, Literature, and Arts, 1(1), 121–136. https://doi.org/10.17977/um064v1i12021p121-136

SHELEMO, A. A. (2023). No Titleیلیب. Nucl. Phys., 13(1), 104–116.

Siregar, M. D., & Partha, I. D. P. (2020). Mengatasi Masalah Belajar Membaca Melalui Tutor di SD Negeri 2 Selong. JKP (Jurnal Konseling Pendidikan), 4(1), 20–26. https://doi.org/10.29408/jkp.v4i1.2598

Yusri, A. Z. dan D. (2020). Transformasi Perilaku. Jurnal Ilmu Pendidikan, 7(2), 809–820.

Downloads

Published

2025-05-17