ANALISIS EFEKTIVITAS MEDIA PEMBELAJARAN DIGITAL GOOGLE SITES DAN FLIPBOOK TERHADAP PEMBELAJARAN MATEMATIKA SISWA SD

Authors

  • Mutia Gama Mayoni Universitas PGRI Madiun
  • Neszarul Hana Intan Vahizah Universitas PGRI Madiun
  • Nia Uswatun Khasanah Universitas PGRI Madiun
  • Ria Aulianisa Nur Fitria Universitas PGRI Madiun
  • Venus Sandro Marosgun Universitas PGRI Madiun
  • Fida Rahmantika Hadi Universitas PGRI Madiun

DOI:

https://doi.org/10.23969/jp.v9i04.20824

Keywords:

Learning Media 1, Flipbook 2, Google sites 3

Abstract

The research aims to collect information regarding the effectiveness of Google Sites and Flipbook learning media on elementary school students' mathematics learning. The method used in the research is qualitative research using library research. Our aim in choosing this research method is to analyze the comparison of existing theories with previous theories in the research literature. The literature used is literature from the results of research or studies presented in scientific articles. The results of data analysis show that using Google Site and Flipbook-based media can make learning of higher quality which can improve the learning outcomes of elementary school students. This research concludes that the integration of interactive learning media such as Google Sites and Flip Book in teaching mathematics can increase elementary school students' motivation and learning outcomes, as well as provide effective alternative methods in the learning process. Suggestions are given for further development in the application of digital media in elementary schools.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Adolph, R. (2016). 済無No Title No Title No Title. 1–23.

Islanda, E., & Darmawan, D. (2023). Pengembangan Google Sites Sebagai Media Pembelajaran untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa. Jurnal Teknodik, 27(1), 51–62. https://jurnalteknodik.kemdikbud.go.id/index.php/jurnalteknodik/article/view/991

Jaka Wijaya. (2023). Dimensi Media Pembelajaran.

Jeanne Clarisa Wetik, W. (2017). Kata kunci و. Kinabalu, 11(2), 50–57.

Napitu, F. R., Fitri, I. N., Limbong, J., & Sulistiani, N. R. (2023). Pemanfaatan Google Sites Sebagai Media Pembelajaran Pada Mata Pelajaran IPA di Kelas III Sekolah Dasar. Jurnal Siliwangi Seri Pendidikan, 9(1), 1–6.

Nurlatifah, N., & Suprihatiningrum*, J. (2023). Pengembangan Google Sites Berbasis Inkuiri Terbimbing pada Materi Asam Basa sebagai Media Belajar Mandiri Siswa SMA/MA Kelas XI. Jurnal Pendidikan Sains Indonesia, 11(1), 67–83. https://doi.org/10.24815/jpsi.v11i1.27391

Rahmawati, D. (2020). PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN FLIPBOOK PADA MATERI GERAK BENDA DI SMP. 4(November), 274–282.

Rosiyana. (2021). PEMANFAATAN MEDIA PEMBELAJARAN GOOGLE SITES DALAM PEMBELAJARAN BAHASA INDONESIA JARAK JAUH SISWA KELAS VII SMP ISLAM ASY-SYUHADA KOTA BOGOR Rosiyana Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta Korespondensi : rosi.yana18@mhs.uinjkt.ac.id Abstrack. 5(2), 217–226.

Salsabila, F., & Aslam, A. (2022). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Web Google Sites pada Pembelajaran IPA Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 6(4), 6088–6096. https://doi.org/10.31004/basicedu.v6i4.3155

Saparina, M., Suratman, D., & Nursangaji, A. (2019). KELAYAKAN FLIPBOOK DIGITAL SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN proses pembelajaran . Pembelajaran dapat melibatkan dua pihak yaitu peserta didik sebagai pembelajar dan guru sebagai Perkembangan ilmu pengetahuan dan teknologi ( IPTEK ) mendorong upaya-upaya pembaha. 1–11.

Sunarti, Pratikto, H., & Rahayu, W. P. (2024). MODIFIKASI WEBSITE GOOGLE SITE SEBAGAI MEDIA. 10(2), 888–899.

Syawaluddin, A. (n.d.). MEDIA.

Downloads

Published

2024-12-30