PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS CANVA TERHADAP HASIL BELAJAR PKN SISWA KELAS III SD NEGERI I WONOKERSO
DOI:
https://doi.org/10.23969/jp.v9i4.16762Keywords:
canva-based media, learning outcomesAbstract
This study aims to determine the effect of using Canva-based learning media on PKN learning outcomes for class III students at SD Negeri I Wonokerso. The research method used in this study was a Quasi-Experimental Posttest with a sample of 23 people. The sample in this study was taken using a simple random sampling technique. The data collection technique used was a multiple choice test with 20 questions. Based on the results of the study it can be seen that the significance value of 0 = 0.006 is smaller than alpha (α) = 0.05; with a tcount value of 3.226 and a ttable value of 1.672. It turns out that tcount > ttable or 2.889 > 1.674. This means that there is the effectiveness of Canva-based learning media on the learning outcomes of Civics in class III SD Negeri I Wonokerso.Downloads
References
Depdiknas. (2016). Pembelajaran Pendidikan Kewarganegaraan Di Sekolah Dasar Negelri Bojong 3 Pinang. Journal Pendidikan Dn Sains, 49.
Hapsari, & Zulherman. ( 2021). Pengembangan Media Videol Amimasi Berbasis Aplikasi Canva Untuk Meningkatkan Motivasi Dan Prestasi Belajar Siswa.
Naibaho, & Nurjannah. (2022). Pengembangan Media Videol Pembelajaran Berbasis Canva Dengan Moldel Artikulasi Pada Tema Perkembangan Teknologi.
Nasution. (2019). Pengaruh Penggunaan Metode Bercelrita Dalam Bimbingan Dan Pembelajaran Aplikasi Canva Kelas 4 Sd Batam. Jurnal As- Said Ilmu Pendidikan , 411.
Pristiwanti. (2022). Pengertian Pendidikan. Jurnal Pendidikan Dan Konselling, 7911.
Purba, Y. A., & Harahap , A. (2022). Pemanfaatan Aplikasi Canva Sebagai Media Pembelajaran Matematika Di Smpn 1 Na Ix-X Aek Kota Batu. Jurnal Pendidikan Matematika,
13333.
Rohayati, Y., & Nuryana. (2022).
Pengaruh Penggunaan Media Pelmbelajaran Aplikasi Canva Terhadap Hasil Belajar Siswa Di Smpn 2 Susunkanebak Kabupaten Cirebon. Journal Of Social Education, 242.
Sari , & Dwi, D. F. (2022). Pengaruh Model Pembelajaran Blended Learning Pada Tematik Tema Cuaca Dengan Menggunakan Media Pembelajaran Aplikasi Canva Terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Pada Siswa Kelas Iii Sd.
Sugiyono. (2015). Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran Pkn Berbasis Aplikasi Canva Sd Kelas 3 Di Bandung. Jurnal Pendidikan Sekolah Dasar, 114.
Supradaka. (2022). Pemanfaatan Canva Sebagai Media Perancangan Grafis. Jurnal Ikrath-Teknologi.
Wahyuni , & Napitupulu, S. (2022). Pengembangan Media Pembelajaran Aplikasi Canva Pada Pembelajaran Tematik Tema Kayanya Negeriku Kelas Iv Sd.
Wulandari, T., & Mudinillah, A. (2022). Efektivitas Penggunaan Aplikasi Canva Sebagai Media Pembelajaran Ipa Mi/Sd. Jurnal Riset Madrasah Ibtidaiyah,102.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Pendas : Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.