STUDI LITERATUR PENGARUH MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS MEDIA AUDIO VISUAL TERHADAP HASIL BELAJAR PESERTA DIDIK PADA PELAJARAN IPA DI SEKOLAH DASAR

Authors

  • Awalina Barokah
  • Annisa Syifa Fauziah Universitas Pelita Bangsa
  • Eris Fadila Rachmadini
  • Amanda Aprilia

DOI:

https://doi.org/10.23969/jp.v9i2.14646

Keywords:

Audio visual media, science in elementary school.

Abstract

Science learning in elementary schools is a learning activities that approach the natural environment or natural phenomena of daily life involving the senses, and the use of audiovisual media is very supportive in the science learning process. This research aims to determine the effect of audio-visual based learning media on science learning subjects in elementary schools. The benefit is to help students understand the applied science learning material. The method used is the literature study research method, literature study is a method produced from reading sources which produces accurate data. Learning outcomes obtained from the use of audio-visual media in science learning.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aeniyah, W., & Meilana, S. F. (2021).

Pengaruh Media Audio Visual

Terhadap Motivasi Belajar IPA Siswa

Kelas IV SD Putra Jaya. Jurnal

Educatio, 888.

Damayanti, A., & Setyaningsih, M.

(2022). Pengaruh Model Discovery

Learning Berbantu Media Audio Visual

Terhadap Hasil Belajar IPA Sekolah

Dasar. Jurnal Ilmu Pendidikan, 5652.

Fridayanti, Y., Irhasyuarna, Y., & Putri,

R. F. (2022). Pengembangan Media

Pembelajaran Audio Visual Pada

Materi Hidrosfer Untuk Mengukur

Hasil Belajar Peserta Didik SMP/MTS.

Jurnal Pendidikan dan Ilmu Sosial, 49.

Gabriela, N. D. (2021). Pengaruh

Media Pembelajaran Berbasis Audio

Visual Terhadap Peningkatan Hasil

Belajar Siswa Sekolah Dasar. Jurnal

Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 104.

Hairunnisa, Sarippudin, & Sation.

(2023). Meningkatkan Hasil Belajar

Siswa Materi Gaya Pada Pelajaran

IPA Menggunakan Media Audio Visual

Pada Siswa Kelas IV B. Social

Science Academic, 29.

Rahmadhani, V. A., & Quro, U. (2022).

Pengaruh Media Pembelajaran Audio

Visual Animaker Terhadap Prestasi

Belajar IPA Pada Siswa Kelas IV.

Jurnal Cakrawala Pendas, 1141.

Rahmi, L., & Alfurqan. (2021).

Pengaruh Penggunaan Media Audio

Visual Terhadap Minat Belajar Siswa

Pada Mata Pandemi Covid 19. Jurnal

Education and Development, 580.

Sofiana, R. A., Fajrie, N., & Hilyana, F.

(2023). Pengaruh Penggunaan Media

Audio Visual Terhadap Motivasi

Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran

IPA Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu,

Utami, K. (2013). Penggunaan Media

Audio Visual Untuk Meningkatkan

Pemahaman Konsep Siswa di

Sekolah Dasar. Jurnal Mahasiswa

Universitas Negeri Surabaya, 1.

Utami, K. (2013). Penggunaan Media

Audio Visual Untuk Meningkatkan

Pemahaman Siswa di Sekolah Dasar.

JPGSD, 1.

Downloads

Published

2024-06-11