STUDI LITERATUR PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS PROJEK TERHADAP HASIL BELAJAR IPA PADA SISWA SEKOLAH DASAR
DOI:
https://doi.org/10.23969/jp.v9i2.14616Keywords:
Audio visual media, science in elementary school.Abstract
Science learning in elementary schools is a learning activities that approach the natural environment or natural phenomena of daily life involving the senses, and the use of audiovisual media is very supportive in the science learning process. This research aims to determine the effect of audio-visual based learning media on science learning subjects in elementary schools. The benefit is to help students understand the applied science learning material. The method used is the literature study research method, literature study is a method produced from reading sources which produces accurate data. Learning outcomes obtained from the use of audio-visual media in science learning.Downloads
References
Aeniyah, W., & Meilana, S. F. (2021).
Pengaruh Media Audio Visual
Terhadap Motivasi Belajar IPA Siswa
Kelas IV SD Putra Jaya. Jurnal
Educatio, 888.
Damayanti, A., & Setyaningsih, M.
(2022). Pengaruh Model Discovery
Learning Berbantu Media Audio Visual
Terhadap Hasil Belajar IPA Sekolah
Dasar. Jurnal Ilmu Pendidikan, 5652.
Fridayanti, Y., Irhasyuarna, Y., & Putri,
R. F. (2022). Pengembangan Media
Pembelajaran Audio Visual Pada
Materi Hidrosfer Untuk Mengukur
Hasil Belajar Peserta Didik SMP/MTS.
Jurnal Pendidikan dan Ilmu Sosial, 49.
Gabriela, N. D. (2021). Pengaruh
Media Pembelajaran Berbasis Audio
Visual Terhadap Peningkatan Hasil
Belajar Siswa Sekolah Dasar. Jurnal
Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 104.
Hairunnisa, Sarippudin, & Sation.
(2023). Meningkatkan Hasil Belajar
Siswa Materi Gaya Pada Pelajaran
IPA Menggunakan Media Audio Visual
Pada Siswa Kelas IV B. Social
Science Academic, 29.
Rahmadhani, V. A., & Quro, U. (2022).
Pengaruh Media Pembelajaran Audio
Visual Animaker Terhadap Prestasi
Belajar IPA Pada Siswa Kelas IV.
Jurnal Cakrawala Pendas, 1141.
Rahmi, L., & Alfurqan. (2021).
Pengaruh Penggunaan Media Audio
Visual Terhadap Minat Belajar Siswa
Pada Mata Pandemi Covid 19. Jurnal
Education and Development, 580.
Sofiana, R. A., Fajrie, N., & Hilyana, F.
(2023). Pengaruh Penggunaan Media
Audio Visual Terhadap Motivasi
Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran
IPA Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu,
Utami, K. (2013). Penggunaan Media
Audio Visual Untuk Meningkatkan
Pemahaman Konsep Siswa di
Sekolah Dasar. Jurnal Mahasiswa
Universitas Negeri Surabaya, 1.
Utami, K. (2013). Penggunaan Media
Audio Visual Untuk Meningkatkan
Pemahaman Siswa di Sekolah Dasar.
JPGSD, 1.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Pendas : Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.