ANALISIS PENGARUH KUALITAS PRODUK, HARGA DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP MINAT BELI (STUDI PADA PERCETAKAN FELL OFFSET)

Authors

  • Siti Almaidah Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Atma Bhakti Surakarta
  • Joko Setiyono Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Atma Bhakti Surakarta

Keywords:

Product Quality, Price, Service Quality, Purchase Interest

Abstract

Knowing how product quality, product price, and service quality affect consumer interest in buying from Fell Offset printing is the purpose of this study. The population of the study is printing clients from purchases during a three-month period. There are 60 respondents in the research sample with accidental sampling techniques. A number of tests, including testing research instruments and testing classical assumptions were carried out before the data was processed using the SPSS 24.0 application for Windows. Model Y = 7.934 - 0.195 X1 + 0.239 X2 + 0.693X3 e was generated using Multiple Linear Regression analysis techniques. Quality, price, and service quality are known to contribute significantly to the percentage of consumers interested in making a purchase, and the findings of the analysis support the realism of the study model. The independent variable explains 64.6% of the dependent variable, other factors affect 36.4%.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Amstrong, G., & Kotler, P. (2004). Dasar - Dasar Pemasaran. PT. Prehalindo.

Angipora, M. (2012). Dasar-dasar Pemasaran (Edisi 2). Raja Grafindo.

Donovan, S. ., & Fadillah, A. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Lokasi dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Hotel 101 Suryakencana Bogor. Jurnal Ilmiah Pariwisata Kesatuan, 1(1), 1–8. https://doi.org///doi.org/10.37641/jipkes.v1i1.322

Ertanto, B. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kelengkapan Produk Terhadap Minat Beli Konsumen di Pt. Fifgroup Sampit. E-Jurnal Surplus (Jurnal Ilmu Manajemen Dan Kewirausahaan), 3(1), 150–159.

Fauzan, A., & Rohman, A. (2019). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Sepeda Motor Kawasaki. Jurnal Ekobis: Ekonomi, Bisnis Dan Manajemen, 9(2), 104–113.

Gunawan, E., & Nurdin, H. (2020). Pengaruh Citra Merek Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Smartphone Merek “Xiaomi. Business Managemen and Entrepreneurship Journal, 2(3), 8–21.

Harahap, R. (2023). Pengaruh Harga, Promosi, dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Belanja Konsumen (Studi Kasus di Department Store Di Kota Medan). Jurnal Visi Ekonomi Akuntansi Dan Manajemen, 5(2), 43–54.

Hasibuan, M. Z., & Siregar, H. (2020). Pengaruh Kualitas Produk Dan Persepsi Harga Terhadap Minat Beli Smartphone. Seminar Hasil Penelitian, 4(1), 198–203.

Kertajaya, H. (2004). Marketing Mix (Edisi 2). PT. Gramedia Pustaka Utama.

Kotler, A. (2001). Prinsip - prinsip Pemasaran (Edisi kedu). Erlangga.

Kotler, P., & Armstrong, G. (2016). Principles of marketing (16Th Edition). Essex Pearson Education.

Kotler, P., & Keller, L. . (2009). Manajemen Pemasaran (Edisi ke 1). PT Indeks.

Lupiyoadi, & Hamdani. (2006). Manajemen Pemasaran Jasa (Edisi Kedu). Salemba Empat.

Mahmud, A., Wesardana, A., & Amang, B. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Selebgram Sebagai Endorser Terhadap Minat Beli Pada Produk Girlsneed di Kota Makassar (Studi Kasus Pada Mahasiswi Universitas Muslim Indonesia). Jurnal Ekonomi Global (JEG), 5(1), 307–324.

Milansari, H., Silmi, M. A., Vhegi, S., & Supardi, I. (2021). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Usaha Sweetin. Jurnal Inovasi Manajemen Dan Kebijakan Publik, 4(1).

Muhtarom, A., Syairozi, M. I., & Rismayati, R. D. (2022). Analisis Citra Merek, Harga, Kualitas Produk dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Dimediasi Minat Beli. Jurnal Manajemen, 16(1), 36–47.

Patty, A. D. K., & Kairupan, D. J. I. (2022). Pengaruh Promosi Melalui Aplikasi Online, Pengalaman Konsumen, Variasi Produk, Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Beli Kembali Produk Mixue Yogyakarta. JAM (Jurnal Akuntansi Dan Manajemen), 33(3), 187–198. https://doi.org/10.53916/jam.v35i3.71

Purnama, N. (2018). Manajemen Kualitas, Perspektif Global. Ekonisia.

Putri, D. ., Nurmansyah, N., & Aznnuriyadi, A. (2021). Pengaruh Citra Merek, Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Handphone Samsung Studi Pada Mahasiswa Ekonomi Universitas Lancang Kuning. Jurnal Daya Saing, 7(2), 219–224. https://doi.org///doi.org/10.35446/dayasaing.v7i2.598.

Putri, N. M. (2023). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Melalui Kepuasan Konumen Di Pasar Sukaramai Medan. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi Dan Bisnis [JIMEIS], 3(3), 296–306.

Rangkuti, F. (2003). Riset Pemasaran. Gramedia Pustaka Utama.

Rusydi. (2017). Customer Excellence. Gosyen Publishing.

Setiawan, A., & Suparto, H. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Swalayan Larisso Departeement Store Kecamatan Ambulu Kabupaten Jember. Majalah Ilmiah: Cahaya Ilmu, 2(1), 9–21. https://doi.org/https://doi.org/10.37849/mici.v2i1.177

Setyaningrum, D. A., Purwano, E., & Triatmono, A. (2024). Pengaruh Kualitas Produk, Daya Tarik Produk, Dan Customer Review Terhadap Minat Beli Konsumen (Studi Kasus: Pinrio Merchandise). Journal of Management, 7(3), 1033–1054.

Shafitri, M., Ariani, L., & Nobelson. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Dan Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen Smartphone Vivo. Prosiding Konferensi Riset Nasional Ekonomi, 20, 201–212.

Tandjung, M. (2011). Aspek dan Prosedur Ekspor–Impor. Salemba Empat.

Tjiptono, F. (2008). Prespektif Manajemen dan Pemasaran Kontemporer. Andi.

Tjiptono, F. (2018). Prinsip-prinsip Total Quality Service. CV Andi Offiset.

Utami, C. W. (2017). Manajemen Ritel, Strategi dan Implementasi Operaional Bisnis Ritel Modern Di Indonesia. Salemba Empat.

Yuliana, D. I., & Wiyadi, W. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk, Harga, Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen. http://eprints.ums.ac.id/id/eprint/118831

Downloads

Published

2025-07-10