PENGARUH SERVICE QUALITY TERHADAP BRAND IMAGE SERTA DAMPAKNYA PADA RE-PURCHASE INTENTIONS DI REXCYCLE

Authors

  • Reza Pratama Wiradire Universitas Maranatha
  • Marcellia Susan Karnadi Universitas Maranatha

Keywords:

service quality, brand image, re-purchase intention.

Abstract

ABSTRACT The cycling trend itself became the stimulus for the birth of Rex Cycle, a bicycle shop located in Bandung. The Rex Cycle shop has also moved from Jalan Naripan Bandung to Jalan Pandu Bandung with the hope that consumers and the community will have a new experience and service quality which of course can support a good brand image and make consumers able to make repeat purchases. In this study, the method that will be used is a quantitative method using a descriptive and verification approach. The problems studied are based on several variables, namely service quality as a variable (X), brand image as a variable (Y), and re-purchase intentions as a variable (Z). This type of data collection is done by means of a questionnaire. In this study, the respondents are consumers who have purchased a bicycle from the Rex Cycle bicycle shop. The questions and statements that will be asked will use a Likert scale of 1 – 5. The analysis used is Structural Equation Modeling (SEM). The results show that service quality has a significant effect on brand image, service quality has a significant influence on re-purchase intention, and brand image has an influence on re-purchase intention. Keywords: service quality, brand image, re-purchase intention.   ABSTRAK Tren bersepeda sendiri menjadi stimulus lahirnya Rex Cycle, sebuah toko sepeda berlokasi di Bandung. Toko Rex Cycle juga berpindah dari jalan Naripan Bandung ke jalan Pandu Bandung dengan harapan para konsumen serta komunitas memiliki experience dan service quality yang baru yang tentunya dapat menunjang citra merek yang baik dan membuat konsumen dapat melakukan pembelian ulang. Dalam penelitian ini, metode yang akan digunakan adalah metode kuantitatif dengan menggunakan pendekatan deskriptif dan verifikatif. Pada permasalahan yang diteliti bersumber pada beberapa variabel, yaitu service quality sebagai variabel (X), brand image sebagai variabel (Y), dan re-purchase intentions sebagai variabel (Z). Pengumpulan data jenis ini dilakukan dengan kuesioner. Dalam penelitian ini, responden merupakan para konsumen yang telah membeli sepeda toko sepeda Rex Cycle. Pertanyaan dan pernyataan yang akan diajukan akan menggunakan skala likert 1 – 5. Analisis yang digunakan adalah Structural Equation Modelling (SEM).  Hasil penelitian menunjukkan bahwa service quality memiliki pengaruh signifikan terhadap brand image, service quality memiliki pengaruh signifikan terhadap re-purchase intention, dan brand image memiliki pengaruh terhadap re-purchase intention. 

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2023-03-30